Zespół Szkół Nr 69 Szkoła Podstawowa Nr 41 z Oddziałami Integracyjnymi i Gimnazjum Nr 40 Z Oddziałami Integracyjnymi ul. Drewniana 8, 00-345 Warszawa tel. (22) 827-82-08, (22) 827-87-28
|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 21402 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA nr 41 z Oddziałami Integracyjnymi im. St. Staszica
GIMNAZJUM nr 40 z Oddziałami Integracyjnymi im. Żołnierzy Armii Krajowej Grupy Bojowej "Krybar"
- klasy rozwijające zainteresowania:- humanistyczno-teatralne
- informatyczne
- językowo-kulturowe
|
"W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem...."
Jan Paweł II
Jesteśmy jedną z najstarszych szkół w Warszawie. Znajdujemy się w samym centrum miasta, na Powiślu w bardzo dobrym punkcie komunikacyjnym. Zapewniamy opiekę i optymalne warunki rozwoju uczniów pełno i niepełnosprawnych. Jako szkoła zapewniamy również równe szanse wszystkim dzieciom poprzez uwzględnianie indywidualnych potrzeb, dbanie o to, by uzyskiwały maksymalną - na miarę swoich możliwości - samodzielność i niezależność.
Nasza troską jest zapewnienie równych szans wszystkim dzieciom poprzez uwzględnianie ich potrzeb, dbamy o to, aby uzyskiwały maksymalną samodzielność i niezależność, stwarzamy warunki rozwoju osobowości ucznia, uczymy odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie. Kształtujemy postawy tolerancji, otwartości na świat i patriotyzmu. Od 1992 r. jesteśmy liderem integracji, a w 2003 r. otrzymaliśmy tytuł "Szkoły z klasą".
Najważniejsze cechy szkoły:
- kameralna (3 równoległe ok. 20 osobowe klasy),
- wychowująca w oparciu o autorski wartościowy program wychowawczy wypracowany wspólnie z rodzicami,
- zapewniająca równe szanse wszystkim dzieciom poprzez uwzględnienie ich potrzeb,
- dbająca o rozwój osobowości ucznia.
Oferta szkoły:
-
klasy integracyjne liczące do 20 uczniów, w każdej klasie nauczyciel wspomagający,
- pełna oferta zajęć wspomagających,
- opieka rehabilitacyjna, logopedyczna, terapeutyczna, psychologiczno-pedagogiczna,
- zajęcia wspomagające: terapia integracji sensorycznej, zajęcia z terapii pedagogicznej, terapia motoryki ręki, rewalidacja, terapia matematyczna, metoda Tomatisa
- własny transport do przewozu dzieci niepełnosprawnych,
- realizacja autorskich programów nauczania,
- we wszystkich klasach szkoły podstawowej nauka języka angielskiego,
- we wszystkich klasach gimnazjum nauka dwóch języków obcych,
- kompletnie wyposażone sale i pracownie przedmiotowe,
- indywidualizacja procesu dydaktycznego,
- szeroka oferta zajęć rozwijających zainteresowania uczniów (m.in.: gimnastyka korekcja, zajęcia sportowe, koła przedmiotowe, zajęcia teatralne, zespół wokalny, fletowy, zajęcia językowe, koło fotograficzne),
- wysoko kwalifikowana kadra nauczycielska,
- domowe obiady w stołówce szkolnej,
- codzienna opieka pielęgniarki szkolnej,
- świetlica dla młodszych uczniów (kl. I-IV),
- szafka dla każdego ucznia,
- szkolny wolontariat,
- pomoc materialna dla uczniów.
Integracja
Integracja jest nowym modelem oświaty, przeciwieństwem segregacji, alternatywą dla rozdziału szkolnictwa masowego od specjalnego i dzieci zdrowych od niepełnosprawnych. W klasie integracyjnej dzieci zdrowe uczą się zachowań akceptujących specyfikę i odmienność dzieci niepełnosprawnych. Obcując z dziećmi zdrowymi, dzieci niepełnosprawne uczą się wiele przez obserwację, a także poznają uczucie satysfakcji z osiągnięć.
Jak pracujemy
-
Pracujemy w oparciu o autorski "Program pracy w oddziałach integracyjnych" zatwierdzony przez Kuratorium Oświaty i władze oświatowe Dzielnicy Śródmieście. Od roku 1997 uznany za innowacje pedagogiczną.
- Zdobyliśmy tytuł "Szkoły z klasą".
- Jesteśmy liderem Integracji.
- Współpracujemy z:
- Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej przy MENiS
- Akademią Pedagogiki Specjalnej
- Uniwersytetem Warszawskim
-
Prowadzimy lekcje otwarte dla nauczycieli z całej Polski, zainteresowanych organizacją i funkcjonowaniem szkoły integracyjnej.
- Klasy integracyjne liczą do 20 osób, w tym 3 - 5 uczniów niepełnosprawnych.
- Pedagog specjalny uczestniczy we wszystkich zajęciach edukacyjnych. Indywidualizuje treści i metody pracy współpracując z nauczycielami przedmiotowymi zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Po generalnym remoncie zabytkowego budynku usunięto bariery architektoniczne. Dysponujemy łazienkami przystosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych, windami i platformami.
- Proces dydaktyczny jest wspierany szeregiem zajęć dodatkowych, które uwzględniają specyficzne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów.
- Dzieci niepełnosprawne mają możliwość brania udziału w różnorodnych formach zajęć i akcji szkolnych np.: Zielonych Szkołach, wycieczkach, kołach zainteresowań, corocznych festynach szkolnych i konkursach.
|
ŚWIETLICA
Głównym zadaniem świetlicy szkolnej jest zapewnienie opieki uczniom w przyjaznej i życzliwej atmosferze. Świetlica przeznaczona jest głównie dla uczniów klas I-III, przebywających w szkole przed lekcjami i po lekcjach. Jest czynna w godzinach 7:00 - 17:30.
Świetlica mieści się na III piętrze i dysponuje trzema pomieszczeniami, z których jedno przeznaczone jest do odrabiania lekcji i cichych zajęć. Korzystamy również z dodatkowej sali lekcyjnej na tym samym piętrze.
Dzieci przydzielone są do odpowiednich grup: grupa klas pierwszych, drugich, trzecich i poranna, składająca się z uczniów klas I-III, rozpoczynających lekcje w godzinach późniejszych.
Wychowawcy świetlicy ściśle współpracują z nauczycielami nauczania zintegrowanego, realizując treści zbliżone do tych, które poznają dzieci na lekcjach w klasie.
Zadaniem wychowawcy świetlicy jest także sprowadzenie dzieci na obiad i pełnienie dyżuru w stołówce szkolnej.
Zajęcia prowadzone w świetlicy mają na celu:
-
inspirowanie zainteresowań dzieci,
-
zdobywanie wiadomości, umiejętności, kształtowanie właściwych nawyków,
-
kształcenie zdolności poznawczych, i integrację grupy.
Dzieci biorą udział w zajęciach: plastyczno-praktycznych, czytelniczych, ruchowych, dydaktycznych i wychowawczych. Rodzice wychowanków są partnerami w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej poprzez aktywny udział w organizowanych imprezach: np. Andrzejki, Dzień Matki czy Dzień Dziecka. |
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|